Jak zacząć się reklamować na Facebooku?
Social media otwierają przed wieloma firmami nieograniczone możliwości nowoczesnej reklamy. To właśnie w ten sposób kolejne firmy starają się dotrzeć do nowych klientów. Niezależnie od tego, czy posiadasz sklep internetowy, restaurację, warsztat samochodowy czy też firmę usługową, profile na popularnych portalach społecznościowych mogą w krótkim czasie zwiększyć zainteresowanie Twoją firmą i przynieść jej szerokie grono potencjalnych klientów.
Od czego należy zacząć?
Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie strony swojej firmy na Facebooku. Jest to proces bardzo szybki i intuicyjny, który zajmuje zaledwie kilka minut. Należy tu uzupełnić najważniejsze dane, takie jak: nazwa firmy, adres, zakres świadczonych usług, godziny otwarcia, dane kontaktowe. Oczywiście wiele zależy od tego, do czego wykorzystasz stronę na Facebooku – czy chcesz promować tu samochody osobowe? A może będzie to ogólny profil firmy? Dostosuj informacje do specyfiki działalności, a jednocześnie postaw się na miejscu klienta i odpowiedz sobie na pytanie, co jako klient chciałbyś sam zobaczyć na firmowej stronie na Facebooku?
Jak tworzyć reklamy na Facebooku?
Warto zainstalować aplikację dodatkową, jaką jest Menadżer firmy. Można to zrobić bezpośrednio z poziomu Facebooka. Jest to darmowa aplikacja, która bardzo zwiększa możliwości w kontekście tworzenia celowanych reklam do określonej grupy docelowej. Jest to bardzo ważne zwłaszcza w przypadku firm sprzedających kosztowne rzeczy, np. auta osobowe. Menadżer reklamy umożliwia również bardzo wygodne tworzenie reklam – możesz tu wskazać konkretną grupę docelową, do której trafiać będzie reklama Twojej firmy. Możesz także ustalić budżet na reklamę.
Co wpływa na skuteczność reklam w social media?
Podstawowym kryterium jest prawidłowe określenie grupy docelowej. Nie ma sensu, aby reklama firmy była wyświetlana wszystkim użytkownikom, ponieważ to marnotrawstwo cennych pieniędzy. Być może interesują Cię osoby w konkretnym wieku lub z konkretnego miasta? W takim razie koniecznie zawrzyj te informacje w Menadżerze firmy. Wciel się w rolę sprzedawcy, który wystawia na aukcję swój samochód. Tylko niektórzy klienci będą zainteresowani pozyskaniem tego właśnie modelu. Cały trik polega na tym, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, kto jest potencjalnym klientem?
Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?
Jeszcze kilka lat temu mówiło się, że social media to przyszłość nowoczesnych form reklamy. Obecnie, social media to teraźniejszość reklamy. To właśnie tu możesz znaleźć tysiące, a nawet miliony potencjalnych klientów zainteresowanych usługami Twojej firmy i to niezależnie od tego, czy sprzedajesz rękodzieło, polisy ubezpieczeniowe czy samochody. Dlatego też, współczesne firmy powinny bezwzględnie zadbać nie tylko o dopracowaną stronę internetową, ale również profil na Facebooku oraz innych, popularnych social mediach. Atutem są wygodne narzędzia do kreowania reklamy celowanej do określonej grupy docelowej.